Yoga en Mindfulness

Yoga lessen

Yoga is voor iedereen!  Heb je ervaring of ben jij helemaal nieuw? Elke sessie is op maat gesneden voor deelnemers van elk niveau, van beginner tot gevorderde. We bespreken je positie, Pranayama ademhaling en richten je oefeningen op wat je wilt/kunt bereiken tijdens de les. Je voortgang in yoga is gebaseerd op je eigen ontwikkeling.

Lessen duren 60 minuten en zijn gebaseerd op Hatha Yoga flow. Elke les in de yogastudio begint met pranayama ademhaling en eindigt met mindful ontspanning; tijdens de sessies ligt de focus op het versterken, openen en strekken van de spieren. Er is persoonlijke aandacht voor elke deelnemer, correcties waar nodig en ondersteuning in de vorm van blokken of kussens is volop aanwezig. Elke sessie is weer anders en het creatieve en vloeiende karakter varieert van les tot les.

Yoga lessen zij ook beschikbaar via live feed! Kijk naar de agenda voor meer informatie.

 

 

Mindfulness en Meditatie Lessen

Verminder stress, onrust, depressie en verbeter je nachtrust. Met mindfulness en meditatie lessen leer je hoe je je kunt focussen op het nu. We richten ons ook op technieken met betrekking op onze ademhaling. Op deze manieren kun je je eigen energie veranderen en je dagelijkse leven in een positiever licht plaatsen.

Tips voor een aangename yogales:

– Zorg ervoor dat je wat vroeger komt om je op tijd te settelen
– Neem water en een handdoek mee
– Laat je agenda en zorgen thuis
– Kom met een open hart; richt je op ‘mind, body and soul’ 😉
– Ervaar het plezier van de sessie; mijn lessen hebben altijd een speels tintje 😉
– Iedereen kan aan yoga doen, ook zij die zeggen niet flexibel te zijn

Heb je gezondheidsproblemen, zorg er dan voor dat je eerst met je huisarts overlegt voordat je aan yoga begint. Daarnaast is het altijd belangrijk dat je eventuele blessures of andere fysieke knelpunten van tevoren aan me meldt – dit is heel belangrijk!

Yoga en Mindfulness Onderzoeken

In een onlangs gepubliceerd rapport dat verscheen in “Complementary Therapies in Clinical Practice”, geven de onderzoekers aan dat “…yoga gezien kan worden als een aanvullende vorm van medische therapie in de behandeling van overspannenheid…”.

Lees hier

“Yoga is enorm populair geworden in het Westen en veel mensen die er pas net mee begonnen zijn, geven de afname van stressgevoelens en vermindering van andere mentale klachten als belangrijkste redenen waarom ze aan yoga zijn gaan doen”, zegt Lindsay Hopkins, arts in het San Francisco Veterans Affairs Medisch Centrum.

Lees hier

Wetenschappelijke studies van yoga laten zien dat fysieke en mentale gezondheid niet alleen nauw met elkaar verwant zijn, maar in essentie zelfs elkaars gelijke zijn. Het bewijs dat yoga een manier is om je algehele welzijn te verbeteren neemt alleen maar toe.

Lees hier

Het beoefenen van yoga heeft aangetoond dat mindfulness niet alleen tijdens de les verbetert, maar ook in het dagelijkse leven.

Lees hier

Relatie tussen ademhalingstechnieken en de reactie van de lichaam.

Lees hier

Yoga Nidra Breda